【ニュージーランド】SECターム留学レポート - S.T -
このニュージーランド留学も残り2週間程度となりました。自分はニュージーランドでやりたいことを特に2つ考えていて、留学の生活の中でこれらのことができました。1つ目は、ホストファミリーにお点前をすることです。自分が小さい頃から関心のあった茶道をしたいと思い、目白研心では茶道部に入っています。茶道部の中に、留学先でお点前をした先輩がいたことがきっかけで、出発前から先輩と同じようにホストファミリーにお土産としてお茶を点てようと考えていました。部活動と全く同じように道具は準備ができずとも、実際にできたことの達成感とホストファミリー気に入っていただけて、嬉しさで心が満たされました。
2つ目はニュージーランドの中でお気に入りの場所を見つけることです。自分にとってこの留学が初めての海外で、行く前からワクワクしていました。日本では趣味としてプラモデルがあり、ニュージーランドでも特に模型店を見つけることを考えていました。4軒巡った結果、「お気に入り」と言えるようなお店に辿り着けたことに達成感がありました。
学校生活では授業の中やクラブ活動で、現地の生徒や他の留学生との関わりがありました。その経験から、ニュージーランドの多様性を感じさせる授業が特に印象に残っています。日本で言う家庭科の調理実習のような「Food and Hospitality」という科目があります。その調理実習の中で鶏肉を使ったことがありました。そこで普段の「鶏肉」とイスラム教徒の生徒に合わせた「ハラールチキン」が別々に出てきました。日本では見たことのないものであり、様々な地域から人が集まっているニュージーランドでは多様な文化が交わっていることを改めて感じました。
学校の中での人との関わりも広がってきて、最近は放課後に学校の近くの公園でバスケットボールすることに誘われるようになりました。自分の英語にも自信がついてきたので、残りの期間をさらに充実させていきたいです。
S.T(ニュージーランド)
The remaining days in New Zealand are about 2 weeks. I had thought about two things I wanted to do in New Zealand, achieving them. The first thing is to make tea for my host family. I have been interested in Tea ceremonies since I was little, and I'm in the tea ceremony club at Mejiro Kenshin High School. The reason why I wanted to make tea for them was because of the existence of one of my seniors in the club. He served tea for his host family when he studied abroad. As he did, I was thinking about doing the same thing as one of the souvenirs from Japan. I could not prepare the same tools as I used in the club. But I felt great and was happy to serve tea; they liked it.
Secondly, I wanted to find my favorite place in New Zealand. I was excited and had been thinking about it because this studying abroad program is my first time going abroad. Mainly, I wanted to find a plastic model shop as my favorite place. I went to four shops, and I could see it, and it felt great, too.
Through classes and club activities, I had opportunities to make relationships with other students or international students. I also had some impressive experiences that were unique to New Zealand. For example, in "Food and Hospitality" class, we used chicken. But the chicken was served separately from the usual chicken and "Halal chicken" for Muslim students. I had not seen it, thinking it was unique to New Zealand because of its multicultural coexistence.
As my relationships with others are spreading, I have more time to spend with them. I was recently invited to play basketball in a park near the school after school. I am feeling more confident than before, and I want to enrich my remaining days until I go back to Japan.
S.T (New Zealand)